TÚRABÁZIS.hu

Gödöllői kék

Archívum, nem frissül ! Mielőtt útnak indulsz, az aktuális információkért minden esetben keresd fel a mozgalmat kiíró szervezet weboldalát !

Mozgalom adatai

Megjegyzés:
Gödöllő - Bag
Kapcsolódó szervező(k):
Útvonalkövetők Klubja (Gethe László)

Túramozgalom kiírása:

A túra célja: A Gödöllői-dombság eddig jobbára ismeretlen szépségeinek bemutatása a túrázóknak, természetbarátoknak

Túramozgalom útvonala:

1. Bag vm.
  2. Ebédlő út
  3. Erzsébet-pihenő
  4. Kőkereszt
  5. Király út
  6. József főherceg arborétum
  7. Gödöllő-Állami telepek v.m.

A Gödöllői kék túra egyik végpontja Bag vasúti megállónál, másik vége pedig Gödöllő-Állami telepek vasúti megállónál található. Mindkét végpont könnyedén megközelíthető a budapesti Keleti pályaudvar és Hatvan között egész nap óránként induló személyvonatokkal (menetrend) Az útvonal teljes egészében szerepel a Gödöllői-dombság turistatérképén (MTSz, 2. kiadás), ezt érdemes magunkkal vinnünk, mert bár a jelzések jó állapotban vannak, nem érdemes a jelzett útról letérnünk, mert a környező erdők vadászterületek! Semmiképp se mulasszuk el megtekinteni a Király út mellett a halomsírokat, az Erzsébet-pihenő közelében a Csörsz árkát, és az országos hírű gyűjteménnyel rendelkező József Főherceg arborétumot!

Teljesítés feltételei, igazolása, díjazások:

A túramozgalom nyílt, azon bárki részt vehet.

• A túrát, melynek hossza 19,54 km, egy nap alatt kell végigjárni, bármelyik irányban
  • A túra teljesíthető kerékpárral is (vigyázat, akácerdő, homokos talaj!
  • A teljesítést a letölthető igazolólapon, az ott feltüntetett módon igazolni kell!
  • A túrán mindenki saját felelősségére vesz részt, kártérítés semmilyen címen nem igényelhető!

További információ források:

FIGYELEM!

A Valkói Erdészet időszakosan megtilthatja a belépést a területre, ekkor ne kíséreljünk meg bemenni, mert az életveszélyes! (Az aktuális korlátozásról igyekszünk hírt adni itt, a honlapon)

A kész, kitöltött igazolólapot 200 Ft társaságában el kell juttatni a Gethe László, 1026 Budapest, Orsó utca 61/a. címre, egy felbélyegzett válaszborítékkal, s minden teljesítő 2 héten belül megkapja a túra kitűzőjét és oklevelét. További információ: Gethe László: gethe.laszlo@gmail.com Telefon: (30)694-4889

A túrára vigyünk magunkkal elegendő folyadékot, mivel útközben sem vízvételi, sem vásárlási lehetőséget nem találunk!

Útleírás:

Túránkat Gödöllő-Állami telepek vasúti megállóhelyen kezdjük (a műúthoz közelebbi peronról, annak kijáratánál). A rövid, 10 m-es bekötőúton kiérünk a forgalmas Gödöllő -- Isaszeg műútra, ahol a P+ balra, mi viszont a K sávval jobbra fordulunk. 810 métert teszünk meg az Arborétum bekötőútjáig, ami Gödöllő irányába haladva a 2. buszmegálló előtt található. Jobbra fordulva fénysorompónál keresztezzük a Budapest-Miskolc vasútvonalat, és 290 méter után elérjük túránk 1. ellenőrzőpontját, az Arborétum bejáratát. Tovább haladunk felfelé a kövesúton, majd 830 m után az emelkedő végére érve jobbra fordulunk. Az erdő sarkánál, vagyis az első balra ágazó úton (360 m múlva) balra letérünk az erdő szélén vezető földútra. Ez levezet minket a Király útra (430 m), melyen jobbra fordulunk. 490 m megtételével csatlakozik jobbról a gázvezeték nyomvonala, így most már annak meglehetősen széles nyiladékában gyalogolunk (2. ellenőrzőpont). Keresztezünk egy keskeny műutat (860 m), majd a völgybe leérve, 540 m után, a fenyőcsemetekert sarkánál balra térünk. Hosszasan haladunk (1,67 km) többnyire fiatal akácerdőben, felfelé, mígnem egy kis tisztásnál a fehér pötty jelzéssel balra térünk. Balra, később jobbra ívelő földúton haladunk egyre meredekebben felfelé, mígnem (730 m) a dombtetőre felérve balra fordulunk. Szép cseres-tölgyesben túrázunk és 280 m után egy elágazásban jobbra térünk. Jobbkézről egy vadászházat (350 m) érintve érünk ki a valkói műút mentén álló kőkereszthez (190 m), amely a 3. ellenőrzőpont. A műúton balra fordulva, majd 50 m után a jobbra kiágazó keskeny aszfaltútra térve folytatódik a kék jelzés. Rövidesen (80 m) balra ágazik a P hsz jelzés, de mi maradunk a műúton. 1,37 km megtételével érjük el burkolt úton a szép tisztást, amely mellett jobb oldalon az erdőben áll az Erzsébet pihenő és a kis vadászház, ami a 4. ellenőrzőpont. A pihenőből a rétre visszasétálva (40 m) jobbra indulunk el, majd a tisztás végén rögtön balra be az erdőbe (140 m). Itt ágazik el a S, de mi egyenesen haladunk tovább. Az erdőt rövid ideig a bal (1,15 km), majd a jobboldalon váltja fel egy-egy tisztás. A jelzett út egy dombra vezet fel, ahol elvileg egy vadászkunyhónak és a halomsíroknak kéne állnia. Leereszkedünk a dombról, jobboldalt ismét egy rét kezdődik magaslessel (1,02 km), majd az erdőbe érve szekérutunk felkapaszkodik a következő dombra (370 m). Újabb 890 m után az erdőben egyszer csak balra letérünk a jól járható földútról, hogy újabb 90 m múlva találkozhassunk a Z jelzéssel. Itt jobbra tartva 20 méter után visszaérünk az imént elhagyott szekérútra. Azon továbbhaladva 310 m-t érjük el az erdő szélét és az 5. ellenőrzőpontot. Kiérve az erdőből a szántás szélén teszünk meg 690 métert, tartva eddigi irányunkat. Végül egy elágazásnál balra visszatérünk az erdőbe és 720 m múlva találkozunk klf. fehér síkidom-jelzésekkel. 380 m múlva élesen balra, lefelé fordulunk és hamarosan utunk ismét balra megtörik. 680 m után a fehér síkidomok jobbra térnek. 310 m után mi is élesen jobbra, majd 120 m után élesen balra térve, egy Z-kanyarral ismét megtaláljuk őket. Lefelé haladunk 230 m-t az erdőszélig, ahol jobbra, keskeny ösvényen folytatódik jelzésünk. Átsétálunk a távvezeték alatt (120 m, alatta az ösvényt is be szokták szántani), majd fokozatosan jobbra tarva ismét betérünk egy ligetes erdőfoltba. Ösvényen lefelé ereszkedve 540 m múlva kibukkanunk egy újabb szántás szélére, ahol az ösvény 90 m után kivezet egy viszonylag széles földútra. Ezen az úton érkezünk Bag községbe (220 m), ahol a kettős utcát elérve, annak baloldali, kevésbé forgalmas sávjában haladjunk (az ároktól balra). 950 m megtételével a központba érünk, ahol a járdán balra fordulva áthaladunk az M3-as autópálya felett (250 m). A felüljáróról leérve (190 m), jobbra fordulunk a Tóth Árpád utcába, majd 380 m múlva az első keresztutcában (Jókai utca) balra. Emeletes családi házak között haladunk az utca végéig 260 m-t, ahol jobbra térve ösvényen, majd lépcsősoron ereszkedünk le túránk céljához, Bag vasúti megállóhelyre.